توضیحات وظیفه عمومی درباره سربازی فوتبالیست‌ها-راهبرد معاصر

توضیحات وظیفه عمومی درباره سربازی فوتبالیست‌ها

سازمان وظیفه عمومی فراجا بار دیگر تاکید کرد که آن دسته از ورزشکارانی که پیشتر از تسهیلات تعویق اعزام به خدمت سربازی بهره‌مند شده بودند، باید هرچه سریعتر وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۳۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان وظیفه عمومی فراجا با اشاره به اتمام اجرای طرح آزمایشی تعویق اعزام ورزشکاران بسکتبال، والیبال و فوتبال به سربازی، اعلام کرد: از سال ۱۳۹۷ تا سال گذشته مقرراتی در خصوص تعویق زمان اعزام برای برخی ورزشکاران به‌صورت آزمایشی اجرا شد و بر اساس آن ورزشکاران مشمول خدمت سربازی با درخواست فدراسیون‌ها از این مزیت بهره‌مند شدند.

با توجه به اینکه اجرای این مقررات از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح در سال ۱۴۰۲ متوقف شده است. تمامی این ورزشکاران مشمول اعزام به خدمت نظام وظیفه عمومی شدند و باید هرچه سریعتر وضعیت خدمتی خود را جذب کنند. این افراد در صورت دارا بودن شرایط یا باید از معافیت بهره‌مند، یا باید به سربازی اعزام شده یا اینکه در تیم‌های ورزشی نیرو‌های مسلح فعالیت کنند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا همچنین اعلام کرده که از سال گذشته و با پایان اجرای این طرح آزمایشی جلسات هماهنگی با وزارت ورزش و فدراسیون‌ها برگزار شده و با توجه به قرارداد برخی از این بازیکنان تا مردادماه امسال به این دسته از مشمولان فرصت داده شد و حالا باید تکلیف سربازی خود را مشخص کنند و در این موضوع هیچ استثنایی هم در کار نیست.

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا هنوز هیچ ابلاغی برای این دسته از ورزشکاران انجام نشده و آنچه که در رسانه‌ها مطرح شده در حد گمانه زنی است. همچنین برای کمک به دو یا سه بازیکن لژیونر تیم ملی تا مهرماه امسال فرصت داده شده و پس از آن باید وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند. سایر بازیکنان نیز باید از حال برای تعیین تکلیف وضعیت خود اقدام کنند. به خدمت اعزام شوند.

پیش از این رئیس فدراسیون فوتبال از حل مشکل فوتبالیست‌ها خبر داده بود که این موضوع تا به این لحظه از سوی سازمان وظیفه عمومی فراجا رد شده است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده